Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

fredag 13. november 2015

Mitt kjøkken!

NÅ skal du få være med inn på mitt "nye" kjøkken!
I vår etter påsketider malte jeg kjøkkenveggene.
De hadde vært "julegrønne" siden jeg flyttet tilbake til barndomshjemmet i `98 og pusset opp.
Den grønne farga ble jeg plutselig veldig lei....
 
 
 
Våren 2010 malte jeg stuen, og buen inn til kjøkkenet.
Meningen var å ta kjøkkenet ganske så snart, men så ble jeg veldig syk, og det hele har tatt litt tid. Du ser godt her at jeg har "slurvet" med bue-malinga på kjøkkenveggen....
 
 
 
Jeg tømte ut alt som fantes på kjøkkenet, og vasket det skikkelig ned med sterkt såpevann. Skal ikke si hvor mange bøtter med vann jeg brukte, men det var mange!! Det var skikkelig behov for rengjøring.
SÅ godt å få det gjort!!

 
Jeg hadde lenge bestemt meg for at jeg ville ha en farge som het "Vanilje" på veggene!
Jeg ville ha det lyst - lyst - lyst :)
 
 

 
Fargen Vanilje er litt gulere i det virkelige liv ;)
Strukturtapeten kom mye bedre frem med lys vegg!

 
 
Her er min kjære svoger Harald i full sving med å sette opp kitchenboard under skapene.
Kjekt å være "medeier" i denne handy-mannen :D
 
 
 
 
Vi ble kjempefornøyde!
 

 
....men... jeg ville så gjerne ha en liten sittebenk og 2 nye stoler.
Disse gamle stolene du ser her på bildet fulgte med når vi kjøpte en brukt spisestue for en god del år tilbake. Skit lei dem, og de begynte å skalle av i målinga.
 
Det gamle bordet har jeg hatt i mange år.
Det var brunmalt når jeg kom over det, men med varmepistol og skrape fikk jeg malingen av :) Siden har jeg brukt det som kjøkkenbord! Love it!!
*
Min datter Ellen kontaktet meg brått en dag og sa at hun hadde fått tak i en liten brukt sittebenk til meg om jeg ville ha den. Og selvfølgelig vill jeg det!! Den måtte males opp igjen for den hadde stått i en bod og begynt å flasset!
Størrelsen og utformingen på den var for meg helt super!!
Kjøkkenet er ikke av det største....
 
Og jammen fikk hun tak i 4 stk flotte stoler til meg også som skulle kastes!! Nå er dem mine :)
 
 
Her skal det males!

 
Med et par skruer på 2 av stolene var de
stødige som fjell igjen!
Jeg synes dem er så fine!!

 
 


Maling, sparkel og tilbehør ble kjøpt inn for en uke siden,
jeg tok ut noen feriedager og VIPS
 
VI HAR NYTT KJØKKEN!
OG JEG BARE ELSKER DET!
Nå er det blitt ROSA sittebenk og stoler!!
 

 Se mine "dukkestuemøbler"
<3

 
Kaffefilterholderen er ikke trehvit lengre!
 
 
 
 
Ei heller kniv-blokka og saltkaret!
Saltkaret har jeg selv snekret på sløyden,
 når jeg gikk på barneskolen.
 
 
SALT.
 


 
Og det hvite vinstativet som jeg kjøpte på nærbutikken vår i fjor har fått ny farge <3
 
 
For et par år siden kjøpte jeg denne tallerkenhylla
på en loppis i Sverige. Den var malt mørk blå....
:)
Nå er den sukkersøt
og fått flere av husets flotte glassfat som pynt...
 
 

 
... og dåpskoppen min....
 
 
...og dåpskoppen til min kjære mann..
 
<3
 
 
 
<3
 

 
Jeg vet at for mange så blir dette litt ekstremt -
men for meg er det bare så skjønt!
Jeg nyter det til fulle - og skulle vi gå lei fargen etter hvert, så er det bare å male igjen - meeeen..... det tror jeg tar mange år ;)
 
Nå skal jeg kose meg med kaffe og litt godis og nyte resten av fredagskvelden med mannen min - det var forresten han som syntes jeg skulle male møblene med ROSA og ikke hvitt som jeg hadde ment :)
Ja, hvorfor skal jeg male i hvitt og ha det stort sett som alle andre rundt omkring?? Ingen har maken rundt omkring her som jeg bor i allefall!
Gal?
Ja, kanskje - men dette gir en god piff i hverdagen.
Vi bør ikke være redde for å bruke farge rundt oss.
Og du! Mannen min bare smilte når det var "litt til" som ble tatt og malt  ROSA i samme slengen .... :D
 
Slå den du!!
Det er mannen sin det - som kjenner kona si :)
<3
 
God helg!
 
Stor god klem fra meg til nettopp deg som har
fulgt meg inn på mitt nye "dukkestuekjøkken"
 
 
Ann Elisabeth 
 
 
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Åååå, dette ble jo kjempefint og veldig deg!!! Og du har helt rett, hvorfor ha det sånn som alle andre, det er mye bedre med litt personlighet på tingene :-)
    Kos deg i nytt kjøkken og med den flotte mannen din som tydeligvis har skjønt hvordan man blir verdens beste ektemann ;-) Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  2. Så fint du har fått det. God helg og kos dere.

    SvarSlett
  3. Du har det fint tante <3 og du er jammen i meg fin du også (: ønsker deg ei god helg og hils onkel masse! (: klem f

    SvarSlett
  4. Flott kjøkken.
    Det er fint når det er gjennomført i fargane.
    Du er flink til alt !!!

    Klem

    SvarSlett