Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

lørdag 5. november 2011

Gardiner til besvær......

Dagen idag begynte litt trøblete, men endte flott! 
Jeg dro ivei på "shopping" idag tidlig for å se om jeg kunne finne noen nye julegardiner til stua. 
Skulle ha 4 fag med vinrøde/røde gardiner, gjerne med litt mønster i stoffet, men ikke nødvendigvis. Heller grovt enn for tynt stoff. Det skulle jo bli de nye advent, jul og januar-gardinene mine..... 
Helst bør de ha hemper, men emaljer er ok, da helst i svart. 
(Jepp, jeg vet hva jeg vil ha!)
Men....ikke like enkelt å finne det jeg vil ha!
En butikk hadde kun 3 fag igjen av en gardin som var helt etter min smak - (fra ifjor vel og merke, men hva gjør vel det?) og de kunne nok ikke skaffe fler av den "utgåtte" gardin skjønte jeg...
Et annet sted hadde de ett fag ute i butikken, og kanskje flere på lageret, nytt innkommet, men ikke pakket ut av pallene, og ingen hadde peiling på hvilken av alle pallene gardinene evt lå! Og på en lørdag var det nok ikke aktuelt å gå inn å prøve å finne fram til dem heller... 
......
Jeg tok faktisk en titt på andre fag og andre farger, men det er rart med det når jeg først har fått det for meg at det skal være vinrødt/rødt, ja, da skal det være det.  
Rødt er jul rett og slett..........
Julen er for meg rød!
Jeg fant ikke noe jeg "falt for", dessverre...dermed ble det ikke noen nye gardiner på meg idag :(
Men jeg gir ikke opp - ett sted der ute er mine nye gardiner :D 
*

Derimot fikk jeg kjøpt inn litt mer garn! 
Strikker på noe som skal toves, og så lenge det blir litt "storproduksjon" er det litt inspirasjon i å variere litt med farger. Min kjære søster lurte på om jeg var helt tom for garn, eller hvordan det var...? Ehhh... En som er glad i håndarbeid er aldri helt tom for garn vel? Iallefall ikke jeg! Brått er ideen der og da er det kjekt å ha ett lite lager!
*
I kurven ligger kjolen/forkleet jeg skal ha ferdig til den 20.nov
352 m
rettstrikk i 31 cm
TING TAR TID - sier jeg bare! 
Men blir nok ferdig skal du få se!

Julegave?
De erfarne ser nok kanskje hva dette skal bli, og det får bli med det for jeg kan ikke si noe her, i tilfelle den nye eieren er innom :D 


Julegave? 
Disse hjertene synes jeg er så skjønne!
Dem blir det nok laget mange fler av, både til meg selv og for å gi bort :)
Disse to på bildet mangler noen små detaljer, men jeg kan jo ikke legge ut ferdige produkter her på bloggen i disse førjulstider :)
*
Vi har avsluttet dagen med å være med på allehelgensgudstjenest i kirken vår.
Det er en flott tradisjon - og en trivelig stund med mye sang, levende lys og gode minner om de som har gått bort!
Vår kjære prest fyller 50 år idag, og som nyvalgt menighetsrådsleder, kjøpte jeg en flott blomstergruppe til han fra menigheten, som han fikk da gudstjenesten var ferdig. Tror han ble både overrasket og glad!
Men han fortjener det - en helt alle tiders prest!
*

Nå sitter jeg her helt alene.
Min kjære har funnet senga, etter en dag uten middagshvilen sin...
Skal strikke og kose meg litt til før jeg kryper inntil han!
*
Ha en fortsatt fin helg!
*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar